15-12-2016

Bestuursleden Dja gaan in januari 2017 naar Sasse en Soppo!

In januari 2017 gaan Bernadette de Koning  en Arthur Eijs, bestuursleden van de stichting, samen met een van de donoren naar Kameroen om met eigen ogen de voortgang van de projecten te zien. Samen met de coördinator ter plaatse, Samuel Ndive, bezoeken ze de schooltjes in Sasse en Soppo en overleggen ze met de leraren en de ouders van de kinderen die een beurs krijgen van de stichting.

Ook zullen ze gaan overleggen over een nieuwe opzet van het natuur- en milieuonderwijs voor de hogere klassen. Met de Limbé Botanical Garden en het Limbé Wildlife Centre wordt bezien hoe deze lessen structureler van opzet kunnen worden, en hoe er ook praktijkonderwijs kan worden ingepast.

Tenslotte zullen ze ook overleggen met de bestuursleden van de nieuw opgerichte Father Peter Droog Association, een club voormalige misdienaren van Mill Hill priester Piet Droog, die tot kort voor zijn dood de parochie van Soppo leidde. De nieuwe Association wil de goede werken van Piet Droog voortzetten en zo de herinnering aan hun geliefde leidsman levend houden.